2300 méter magasra indulunk a Nordkettére (Északi Hegylánc). A Hungerburgbahn-nal vagy a J busszal már megmásztunk 290 métert (Innsbruck: 570 m).
860 méter tengerszint feletti magasságról indul a Nordkettenbahn alsó kötélpályája (a keleti
blokk lakóinak csak Lanovka :-) ). Ő kétkabinos, félúton látjuk a másikat. 1900 méteres
magasságig visz minket, majd Seegrubénál átszállunk a felső "Lanovkára".
Ez az egykabinos pedig az utolsó 400 méteren segít át minket. A felső állomás, ha jól tudom, a
legidősebb a környékbeliek közül, még az 1930-as évekből származik.
Egy kis technika: mivel egykabinos a szerkezet, a másik kötélágon egy ellensúly közlekedik, őt
láthatjuk a ház mellett jobbra. Félúton tök hírtelen tud elcsörömpölni az utaskabin mellett. A
pálya pedig nagyon meredek, közbenső oszlopok nem is támasztják alá a köteleket.
Aki ráér, az még felgyalogolhat a 2334 méter magas Hafelekarspitzére.
Németország felé nézve nem akármilyen kilátás nyílik a Karwendel hegység többi csúcsára...
...míg dél felé nézve egész Innsbruck a lábunk előtt hever. A háttérben, középen halad a
Brenner autópálya Olaszország felé, a baloldali fennsíkra a 6-os
villamos, a jobboldalira a Stubaitalbahn megy fel.
Látkép fentről lefelé, még a repülőtér kifutója is látszik. Fura volt felülről látni a
le- vagy felszálló repülőgépeket.
A sok satöbbi után ismét tuja, és ismét a 42-eske. Hiába, nem nagy üzem, kevés kocsi volt
forgalomban, ugyanazokkal találkoztunk többször, most például a Marktgraben-Innrain sarkon.
Figyelemfelhívó tábla a villamoson a főpályaudvar építése miatti terelésekről. Látható, az
IVB-nél név szerint is vállalja a felelősséget az, aki az értesítést kiadta!
Normál esetben velünk szemből jönnének a villamosok a főpályaudvar felől, most azonban nekünk
jobbról...
...az Anichstrasséről jönnek a 3-as, 6-os tuják és az STB.
Ugyanitt van egy troliváltó, illetve a villamossal való hegyesszögű keresztezést
idomkeresztezéssel oldották meg, ilyenek voltak régen a pesti 75-ös vonalán is. A villamos és a
troli áramszedője más-más síkon halad, így sebességkorlátozás és szigetelt szakasz sem kell.
Egy hagyományos IVB színű troli az alpesi naplementében: az árnyék hamar befedi a várost a nagy
hegyek miatt.
A Diadalkapu (Triumph-Pforte) alatt régen a gőzvontatású Hall-i HÉV is áthaladt, ma buszok és
trolik teszik ugyanezt a régi Innsbruck határán.
Beesteledett, és ismét itt találjuk magunkat a Maria-Theresien-Strasse és a
Marktgraben-Burggraben sarkán. És ismét egy 3-as villamospótlót látunk.
Majd a szegény 38-askát, aki még mindig Innsbruck lakóit keresi.
Trolibusz a Marktgrabenen. Érdekes, hogy a járművek nem állnak rá a kerékpársávra a megállóban
sem, teljesen helyesen, viszont utascsere alatt a bicikliseknek is meg kell mögöttük állniuk.
Ismét a 42-es kocsi az 1-esen...
...és ismét a 88-as az új IVB színtervvel a belvárosi STB végállomáson.
Másnap, hétfő reggel kiderült, hogy néhány ember azért mégiscsak itt lakik, az előző napihoz
képest egész komoly forgalom lett. Láttunk újabb villamoskocsikat is, például az
ásványvízreklámos 72-est (1966, Lohner). Az eredeti osztrák kocsikat a középső kerek
fényszóróról lehet felismerni...
...míg az ex-bielefeldieket a két szögletes fényszóróról. A 40. pályaszámú, 1962-es hat-, később
nyolc-, majd ismét hattengelyes DÜWAG kocsi a vasút mentén jön a Hungerburgbahn felől...
...aztán itthagy minket. És mi is itthagyjuk ezt az ágas-bogas álmos várost, balra fordulunk,
amerre a főpályaudvar környéki építkezések miatt most nem mentek a villamosok. De legközelebb
a trolikat is megnézzük majd...
Mellékvágány: Két óra Innsbruckban >>>
A szöveget és a képeket Báti András készítette, kivéve ahol másként van feltűntetve (C) 2003-2009