East Croydon vasútállomás után egy darabig a közúttal együtt halad a vonal, úgy, ahogy egy igazi oldszkúl villamos teszi.
:-) Lebanon Road megállónál vagyunk, hírtelen megint délelőtt lett (ejj, ki mondta, hogy a képeknek időrendi
sorrendben kell felkerülniük?!? :-) )...
A következő érdekesség Sandilands
megállónál következik. A megálló után...
...egy nem akármilyen deltavágányon válik ketté az 1-es, 2-es, illetve a 3-as vonal. Ugyanis 1885-től a Woodside and
South Croydon Railway (W&SC) rövid vasútvonala futott a most ide érkező villamosvonalra merőlegesen. A vasúti
közlekedés itt 1983-ban szűnt meg, viszont éppen elég jó helyen volt ahhoz, hogy a Tramlink belvárosi kapcsolatot
teremtsen rajta a környező külvárosi lakókörzetekkel. Fogták magukat, kettévágták a régi vasútvonalat, és a két, egymással
szembefutó ágat derékszögben felkanyarintották a belváros felé. Ügyes!
Először is, folytassuk útunkat a Wimbledonból érkező 3-as vonalon New Addington felé, a deltán jobbra fordulva,
áthaladva az előző képen szemben tátongó Park Hill alagúton. Dombokra kaptatunk fel, völgyekbe száguldunk le,
ismét néhol 80 km/órás sebességet elérve, elkülönített, zárt pályán, kevés átjáróval, nagy, akár kilométeres
megállótávolságokkal. A sínek közt a biztosítóberendezés kábelhurkait láthatjuk. Itt úgy látszik, nem lopkodják az
ilyesmit, szabadon merik hagyni...
New Addington felől ereszkedik le a 2533-as kocsi a Lloyd Park melletti visszafogó váltóhoz.
A Lloyd Park és Coombe Lane megállók közti erdős szakaszt néztük ki magunknak, mert elég fotogénnek tűnt.
Időrendi sorrendben vissza, a külső végállomás felé haladunk. Előbb egy névtelen kis bekötőutcát keresztezünk, biztosítás
nélküli átjáróval. Olyan, mintha itt ezer éve villamos járna, annyira beépült a környezetébe.
Az Oaks Road viszont már kapott fényjelzős biztosítóberendezést. Ez a tuja olyan hírtelen ott termett, nem is tudtam
normális fotópozícióba beállni, belelóg a jelző a képbe. :-/
Egy igen komoly emelkedő kezdődik az erdő közepén...
...ahol a 2534-es kocsi ereszkedik le a háttérben látszó belváros felé.
És így nézett ki ugyanő egy röpke húsz perccel előtte, ahogy a rámpán kűzdi fel magát. :-)
A 2538-as indul lefelé a mélybe Coombe Lane megálló után.
Pozor! Tramvaj! :-))
New Addington városrész csak a II. Világháború után népesedett be, a Croydonon belüli szegénynegyedek felszámolásával
költöztettek ide sokakat. Ez egy relatíve ritkán beépített városrész, sok zöld területtel, golf- és futballpályákkal övezve.
A 2531-eske érkezik Fieldway megállóhelyre.
A Lodge Lane mentén igyekszik a végállomás felé a 2538-as, illetve az imént látott 2531-es.
2549 halad át a jelzőlámpás körforgalmon King Henry's Drive-nál.
2540 szintén ugyanott, szintén Croydon központja felé.
Még egy megállót teszünk a Parkway mentén, és már meg is érkeztünk New Addington
végállomásra.
Menjünk vissza a deltához. Most egy 2-es "fedélzetén" megyünk Beckenham Junction felé. Arena
megállóhelyig az 1-es viszonylattal együtt közlekedünk...
...részben a már említett Woodside and South Croydon vasút, részben egy régi British Rail mellékvonal
helyén. Woodside vasútállomás helyén ugyan szintén vadonatúj pálya és villamosmegálló épült, de a háttérben látható
régi állomásépületet nem bontották el.
Az 1-es vonal mindössze egy megállónyi távolságra ágazik el a nagyobb forgalmú 2-estől, ez az egyvágányú mellékág Elmers
End megállónál ad csatlakozást a Southeastern vasúttársaság vonataihoz, amelyekkel húsz-harminc perc alatt London
központjába juthatunk el. Wimbledonhoz hasonlóan itt is a peronmagassághoz igazították a villamossínt, hogy szintbeni
átszállást biztosítsanak a vonatokra.
A 2-es vonal pedig áthalad egy parkon, és felkanyarodik egy vasútvonal töltésére. Birkbeck megállótól kezdve ezzel
a mellékvonallal együtt halad a végállomásig, egyvágányos, kitérős rendszerben. Ez a vasútvonal kétvágányos volt, de a
forgalmi igények ezt nem követelték meg, egy vágányt feláldoztak a Tramlink számára.
A megmaradó vágányt továbbra is használják a Southern társaság vonatai Crystal Palace felé, amerre a tervek
szerint a közeljövőben kiterjesztik a Tramlink hálózatát.
Avenue Road forgalmi kitérőbe érkezik a második legifjabb kocsi, a 2552-es. A forgalmi kitérők váltói hasíthatóak,
vagyis az érkező szerelvényeknek nem kell őket maguk előtt átállítani a helyes irányba: a szétágazó irányban adott, hogy
merre megy a jármű, az összeágazó irányban közlekedő villamos kerekei pedig átállítják a csúcssíneket, amelyek a kerekek
lehaladásakor rugózottan visszaállnak az alaphelyzetbe.
Persze van olyan is, ahol a helyhiány miatt egyvágányos a megálló, és rögtön utána, a nyílt vonalon kerülik le egymást a
kocsik (Beckenham Road).
És el is érkeztünk a végállomásra, Beckenham Junctionhoz. Innen a Southeastern és a Southern vonataira
lehet átszállni, innen is rövid idő alatt elérhető London.
Csendélet a lemenő nap fényében. Na igen, megint "hírtelen besötétedett"... :-)
A baloldali kocsi ezúttal Croydon belvárosán túl, Therapia Lane felé indul, "haza" a kocsiszínbe. Ezzel
én is gyorsan befejezem a beszámolót. :-)
A szöveget és a képeket Báti András készítette, kivéve ahol másként van feltűntetve (C) 2008